Thursday, April 29, 2010

balik hari ni...

Jalan yang dilalui saban minggu..
kampung-kampung

Gunung Jerai kelihatan dari jauh
hari ni dah nampak sawah padi telah siap dibajak

jalan-jalan lurus merentasi sawah

cuaca yang terang, angin tiup senang ..
luasnya "jelapang padi"
Hari ni balik ke rumah dari tempat kerja..dah seminggu ...
Hari ni mama pandu perlahan, sengaja sebab ingin mengambil gambar sawah padi yang telah siap dibajak, cuaca terang dan mama ingin rakam buat kesekian kalinyanya daerah yang mama lalui saban minggu.
kawasan jauh dari sibuk kota raya..








11 comments:

  1. Salam Puan..
    Selamat berkenalan..
    Seronok tengok permandangan yg hijau kan...
    Tak macam kami kat KL dah lah hutan batu..Jem lak...Tapi bersyukurlah di manakita berada kan...
    Thanks untuk gamba2 nii ..sejuk gak mata memandang.
    Wslm

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Nadz

    bila tenguh sawah ni
    memang mendamaikan
    dengan kesebukan kota, macam saya ni
    teringat perjalan ke Bandung
    kiri kanan jalan kelihatan padi huma

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. w/salam Kak Su,
    Terima kasih kerana ziarah N3 mama yang serba kurang ni, belajar-belajar berblogging di usia ni..
    Daerah mama daerah kampung ja..sawah padi ja keliling, kat kawasan berhampiran kaki gunung jerai ni..
    yang dok kampung nak pi bandar..tapi bandar ada segala2nya.
    sudi-sudilah lawati mama
    w/salam

    ReplyDelete
  4. w/salam Rozali,
    Yang dok bandar teringat kampung, yang orang kampung nak ke bandar..
    Memanglah ini pemandangan setiap hari mama..saban minggu melalui jalan itu untuk balik ke rumah.
    Kalau musim menuai warna emas..
    lagi 2 bulan akan lihat hamparan hijau ..cantik tau
    sekarang bangau2 akan turun..camar lagi banyak..kat sawah belakang rumah mama..camar akan datang berkumpulan..hebat anugerah Allah.
    terima kasih kerana sudi n sentiasa menziarah.
    w/salam

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Alhamdulillah,
    ada sesuatu yang bakal dikongsikan bersama hasil seperjalanan demi perjalanan,

    perjalanan,

    saya akan kembali,

    ReplyDelete
  6. sahabatku busana hati,
    a solitary retreat
    ~listen to your heart


    dengarkanlah,

    dengarlah,

    dengarkanlah dengan perlahan-lahan,

    dengarkanlah akan lafaz sebutan La illaha ilALLAH,

    dengarkanlah dengan perlahan-lahan,

    dengarkanlah dengan suara OMBAK yang mengiringinya,

    dengarkanlah,

    dengarkanlah suara alam yang bertasbih dengan kalimah tauhid La illaha ilALLAH,

    dengarkanlah...

    please...

    http://namoyaki.blogspot.com/2010/04/la-illah-ila-allah-by-mishary-rashid-al.html

    ReplyDelete
  7. salam..

    waaaaa......tetibe terindu kt kampung lakkk...
    indah betul suasananye kannn....
    damai je...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum
    meminati gambar yang teacher upload...
    Alhamdulillah..malaysia masih terisi dgn keindahan panorama alam terbentang luas.kehijauan gunung ganang, sawah indah..kebiruan tasik, laut yang terhempasnya ombak tenang..nikmat Allah sungguh lazat dari pandangan mata, hati dan jiwa..syukur Ya Allah...

    ReplyDelete
  9. Cik Amy..di mana saja kampung kita..kita akan sentiasa rindu...

    ReplyDelete
  10. PB,
    inilah daerah kita...keindahannya ada di hati, dirindui di mana kita berada...

    ReplyDelete