Thursday, June 17, 2010

Kings Park

Separuh hari di Kings Park. Haiwan ni asyik tidur dalam lubangnya. tak dapat nak bayangkan rupanya. Musim ni mungkin haiwan ni suka tidur..sejuk.



jom jalan-jalan tengok.. Kangaroo lagi..yang besar-besar













Ini wallaby ke apa..mama dah lupa.









Lake Monger
Tasik yang begitu fascinated. Di sini ada angsa warna hitam. ..dan sejenis burung yang mama belum google lagi. cantiklah tempat ni..memberi ilham tanpa sempadan.






kat kawasan Kings Park terdapat sepohon pokok Boabab.Pokok boabab yang baru di tanam..di pindahkan dari satu tempat peribumi.
(camera dah habis bateri) so gambar berhenti di sini.
The tree is believed to be 750-years-old, and is making the 3,200 kilometre journey on the back of a truck.
Sejarah perpindahan pokok boab ini ada diletakkan kat situ..kita dapat baca dan memikirkan ..mereka begitu prihatin tentang pokok ini..masa mama di situ mama lihat masih ada kerja-kerja pembaikan dilakukan di sekitar.

Pemandangan dari atas bukit.. dapat tengok laut dan bandar-bandar sekitar Perth. Selesai pusing-pusing kat sini kami balik ke Hotel dan selepas itu turun makan tengahari di restaurant Indah..Indonesia. Di sini..kalau hidangannya sebegini kira sedaplah..Alhamdulillah. Buah-buahan dan sayur-sayur yang segar.

4 comments:

  1. Assalamualaikum Mama Nadz

    indahnya susana begitu
    pandai dia orang menghargai/memelihara alam sekitar

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. w/salam Rozali,
    memang pun..cantik..di sana bersih sangat. Sayanglah camera mama masa tu out of bateri.. banyak lagi nak rakam kat situ. Esoknya dah tak datang sini..camera dah ok ke tempat lain pula.
    w/salam

    ReplyDelete
  3. salam mama...

    apa khabar..
    moga bahagia selalu..

    besnye dapat berjalan negara orang kan..
    bila la gamaknya saya dapat ke sana..

    ReplyDelete
  4. w/salam Cik Amy,
    InsyaAllah..anakanda masih muda..masih panjang masa.... mama pun selaim Tanah suci..iniah negara yang paling jauh mama sampai.. sebelum ni hanya negara Thai n Singapore ja.

    ReplyDelete