Monday, January 31, 2011

31/1/2011

hari akhir bulan Januari. Elok tersusun nombornya. 31.1.2011... 31012011..banyaknya nombor satu..Satu adalah nombor mula..kalau lari 100 meter nak juga jadi nombor 1..kalau kedudukan dalam kelas lagi la nak dapat no 1..sebab akan dapat naik ke atas pentas menerima hadiah!( Dalam dunia persekolahan mama nadz dulu-dulu banyak kali dapat nombor satu dalam kelas dan tingkatan..sekolah kat kampung saja...hingga tingkatan 5..masih dapat nombor satu. Sekolah kat daerah luar bandar di Kulim, Kedah.(jadi cikgu juga) Pagi ni mama ke sekolah agak awal..ingat nak jadi yang no 1..tandatangan kehadiran..... ada lagi rakan guru yang gelap-gelap buta dah sampai.... Lihat ..Keadaan masih gelap..sekolah mama mengajar ni di tepi ladang kelapa sawit..
mama pandang ke langit..burung-burung pun awal keluarnya..berterbangan di awan..


Banyaknya burung ni..bangau? camar? entahlah..mungkin burung hijrah...

Sebenarnya mama sangat suka dapat tiba awal ke sekolah..dapat bersedia minda juga dapat bersama pelajar -pelajar membaca Yassin di surau sekolah setiap pagi.....Alhamdulillah.

7 comments:

  1. Assalamualaikum Mama

    saya disini selalu juga tenguk burung bagau drp zoo negara terbang

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. w/salam Rozali,

    Rumah Rozali dekat zoo negara ya...
    hati-hati nanti harimau bintang tersesat ke..
    Agaknya malam-malam dihiasi bunyian unggas..bestnya..

    ReplyDelete
  3. salam nadz ........... saya kagum dengan bberapa cikgu sek saya, pukul 6.40 pagi dah ada di sekolah termasuk pengetua.... Ada yang subuh kat surau sekolah.... tak pernah terjadi pada saya........ pukul 7.15 baru sampai sekolah

    ReplyDelete
  4. Salam Mama nadz,

    Kakak pergi kerja pun masih on lampu kereta sebab nak elak jam. Lagi 2-3 hari ini hujan memanjang di JB. Gelap macam masih malam. Kakak selalu no. 1 sampai ofis sebab nak jadi contoh org bawah kita.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum...

    ayu datang lagi ke sini..
    seronok melihat rutin harian wrga pendidik...
    andai ayu diberi peluang menjadi seorang pendidik atau pekerja di mana2 bahagian..ayu nak praktikkan seperti mama nadz lah..datang kerja awal dan membuat persiapan yg terbaik sebelum kerja bermula..

    salam ziarah buat mama nadz..
    Wassalam..

    ReplyDelete
  6. Tengok gambar burung tu teringat masa pergi Mulu beberapa tahun dulu.. Bukan burung tetapi kelawar, keluar dari bukit bukau di sana. Memang teruja.. berjam2 juga kelawar ambil masa terbang keluar pada sebelah petang, betapa banyaknya kelawar... tempat kami santai tengok kelawar dipanggil "Panggung Kelawar"

    ReplyDelete
  7. Nadz....selalunya Guru yg tinggal jauh dr sekolah akan tiba awal.....tetapi guru yg berhampiran sekolah selalunya lewat...7.lebih baru sampai....ada sebab ianya jadi begitu kan....I'll let u suggest your answer first.....

    ReplyDelete