Friday, November 19, 2010

markisa

Cantiknya bunga ini. Allah menjadikannya putih dan purple bergabung dan berjurai halus tali-tali itu... mama memerhati bentuk, rupa, gaya bunga ini..cantik nian kejadian nya.... walau bunga ini tak seharum mawar tapi keindahannya..cuba kita sama-sama lihat!
Bunga yang akan menghasilkan buah markisa..
mama sempat rakam gambar ni bila balik ke kampung, Abang mama menanamnya di pagola rumahnya, merimbun hijau dan banyak buahnya... insyaALLAH mama akan tanam beberapa pokok di kawasan rumah mama..nak juga buat pagola kecil..menghijaukan lagi laman yang sedia parah dengan hijauan yang merata! (Dah lama tak prunes daun-daun - pokok bunga pun dah meliar tumbuh)

5 comments:

  1. Salam mama nadz,

    Cantik gambar tu, baru sedar begitu rupanya bunga markisa....buahnya dan jusnya first time rasa tahun 1990 masa di sukan di Sabah dulu, memang enak dan byk khasiat. TK berkongsi ilmu

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Mama Nadz

    cantik bunganya sedap pula buahnya
    nikmat Allah beri
    Alhamdulillah

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. Salam Mama Nadz,

    Pokok markisa ni kalau merayap atas pokok lain memang dia akan menang. Memang cantik ye mama bunganya. Buahnya boleh buat jus. Tapi ada rasa maung sikit. Org kata baik utk org sakit sendi betul ke tak kakak tak tahulah....

    ReplyDelete
  4. salam kak Nadz
    pertama kali saya tau
    rupa dan bentuk bunga markisa
    Subhanallah,indahnya ciptaan Allah,kan kak?
    putih dan purple,gabungan warna yang sejuk mata memandang

    ReplyDelete

  5. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete